Labels

Wednesday 20 July 2011

First VOICE First ATTACK



Dataran MPM, 20 Julai. Gegak gempita sang mahasiwa menabur idealisme kini berulang semula. Pemangku presiden MPM menyuarakan kepentingan bersatu padu di kalangan umat Islam yang harus diperkukuhkan berikutan serangan musuh yang tidak henti menghancurkan umat Islam. Perasaan kecewa timbul kerana sikap mahasiswa yang tidak cakna dengan perkembangan Insaniah, isu-isu yang berbangkit, dan program yang dianjur tidak diambil peduli.



Kejadian yang mengejutkan dan pertama dalam sejarah Insaniah apabila Pak Guard meminta pihak MPM menghentikan hak bersuara mereka. Kejadian yang sungguh mengecewakan apabila unsur diktator mula dipraktikkan di kampus Islam seperti ini. ARAHAN SIAPA? kami mahasiswa tidak akan berdiam diperlekeh dan dinafihkan hak kebebasan yang ada.

Pada tarikh yang sama juga, 6orang mahasiswa Insaniah yang dikenakan tindakan gantung pengajian dan denda memberi keterangan media sinar bahawa tidak berpuas hati dengan tindakan Rektor yang menolak rayuan mereka setelah permohonan rayuan dilakukan.

Sikap keras hati Rektor terhadap 6orang mahasiswa sangat mengecewakan seluruh mahasiswa Insaniah. Meskipun tindakan itu dibuat atas peraturan kolej, tetapi sebab tindakannya sangat tidak wajar dan tidak profesional.

Kezaliman dan ketidakadilan yang dihadapi 6orang mahasiswa turut dirasai mahasiswa lain. Manakan tidak, tindakan seperti ini seolah bermotifkan untuk menakut-nakutkan mahasiswa dalam memberikan pandangan secara bebas di universiti. Akibatnya tindakan seperti ini akan membantutkan perkembangan intelektual dan idea di kalangan mahasiswa. Proses melahirkan generasi kepimpinan disekat! INILAH DIA UNIVERSITI YANG KOTOR DENGAN TANGAN-TANGAN PENYELUK HAK!

0 comments:

Post a Comment