Labels

Thursday 25 July 2013

DULU MPM KATA JUMLAH TAK MEWAKILI MAJORITI



Tak sampai 10 org pon student muamalat yg tak mau pindh
Pada 19 fEBRUARI 2012 , satu himpunan 1902 membantah Azizan dan Jamil menggunakan tindakan undang-undang ala AUKU kepada 5 OKT dan mendesak Jamil letak jawatan telah dilakukan dihadapan wisma Darulaman. Kehadiran ketika itu hamper 60 orang.



Ramai yang kritik himpunan tersebut dengan tohmahan , himpunan tersebut gagal kerana hanya segelintir aja  yang berhimpun depan wisma. Kononnya mereka dakwa pelajar semua berjumlah 6,000 orang tapi yang dok bantah Azizan hanya 50 orang jerrrr., bukan mewakili majority !!!!...

Nah , kali ni mereka pulak yg terjerat dgn statement dulu ….

Cuber tengok dan bilang berapa bilangan jerrr yg mai himpun depan wisma khamis baru ini (lihat gambar) ….lebiih korang  25 org jerrr….. itu pun hanya tak sampai 10 org pun student muamalat… yg lain pengajian Islam

Mana pergi nyerr org yg kritik kami dulu, napa tak kata pd diri sendiri yg bilangan tak ramai pon , langsung tak mewakili jumlah student muamalat.

Erhmmmm, nak kata camana, org yg dok komplen pun ada dlm  gambar tu jugak,tp tak berani kedepan…. Akhirnya kenalahh juga guna budak-budak yg dulu kata kat kami geng’ i “

Mana perginya geng 6 serangkai yang kini sebahagiannya ada dalam MPM…..Kenapa presiden tak keluar kenyataan MPM tolak

Mahasiswa tolak memburukkan KUIN depn wisma : kata  MPM
Presiden MPM pun dh pernh kata dlm Aman TV yg MPM tolak kegiatan memburukkan KUIN..... !@ Harapnya kenyataan ini kekal sampai bila-bila.

Aktiviti angkat banner panggil wartawan depan wisma pon dikategorikn memburukkan KUIN....!!! Harap dapat walak pd pemimpin anda MPM .

7 comments:

  1. sebab apa keluar kenyataan tak cerdik ni dr mahasiswa KUIN? Pelajar Muamalat duduk dekat mana sekarang?

    Masalah sekarang pelajar kena pindah ke Mergong dalam masa terdekat. Ini bukan masalah yg boleh diselesaikan dalam jangka masa panjang, tak ada alternatif lain........ Pelajar perlu lakukan apa sahaja untuk melambatkan proses perpindahan.

    Kalau dah start pindah ke Mergong, takkan baru nak bertindak?

    ReplyDelete
  2. tu diiaa aihhh....dok kata org tak cerdikk.....kenyataan hg tu cerdik sgt ka....hg btoi semua ka...apa yg hg ckp...btoiii kaaa.....apa yg hg buat, btoi semua kaa??? ckp kemaihhh....berkokok tapi taik bersepah2.....

    ReplyDelete
  3. tunjuk la yg mana tak betul tu? jangan sembang ja kata tak betul tapi tak ada satu point pun nak lawan.

    Memang tak cerdik la, pelajar Muamalat sekarang duduk dekat mana? Kuala Ketil........ memang la tak ramai.........

    Sebab kedua, sebab ini isu terdesak, terpaksa buat keputusan segera, jadi mahasiswa lakukan apa yang termampu untuk melambatkan proses perpindahan, sekarang ni dah keluar arahan berpindah juga, jadi nak buat apa lagi?

    Bila mahasiswa muamalat turun padang baut demo, kata lain pula. bila tgk skit kata lain. Tunggu jer la apa yang akan jadi lepas raya

    ReplyDelete
  4. Pasai pa lak kata lain pula bila Mahasiswa Muamalat sendiri turun padang????? Itulah yang sepatutnya......... Takat yang kami nampak demo tersebut nampak sangat ada unsur politik.... Petikan dari MummyRokiah.blogspot.com : "Jangan babitkan Pentadbiran Negeri dalam soal ini kerana Pentadbiran waktu perancangan KUIN di Kuala Ketil telah tidak bersetuju dengan rancangan pembinaan Kampus KUIN di Kuala Ketil tersebut kerana kekurangan kewangan kerajaan.
    Tetapi diteruskan juga oleh Kerajaan Negeri waktu itu konon untuk menunjukkan Kerajaan berupaya. Bila ditanya di dalam Dewan Negeri senang sahaja jawaban yang diberi.Kalau mereka terus memerintah mereka tahu untuk membayar hutang yang dibuat itu tetapi jika tidak memerintah terpulang kepada kerajaan yang ada.
    Mummy!Jangan dibandingkan dengan IPTS yang lain kerana yuran yang dikenakan antara KUIN dan IPTS lain macam langit dengan bumi bezanya.Cuba naikkan yuran KUIN kalau tidak bergegar penentangnya.Ini sebenarnya masalah KUIN.Perkhidmatan dan segalanya mesti first class tapi bab yuran tiada class.
    Cuba Mummy bandingkan semasa KUIN bertumpu kepada pengajian yang berkisar tentang Ilmu Islam seperti awal penubuhannya.KUIN terpaksa menolak kemasukan pelajar baru kerana model yang diikut adalah Universiti Al Azhar. Bila terlalu banyak pusat pengajian baru ditubuhkan maka ianya umpama kain selimut pendek.Pandai mengurus ni Mummy bukan dilihat pada degree apa dia miliki tetapi tergantung banyak pada niat seseorang itu.
    Banyak kepincangan berlaku diKUIN.Bukan untuk menyalahkan sesiapa tetapi kebenaran itu boleh dibuktikan dengan angka dan fakta.Ustaz Azizan betul dengan impiannya tetapi pelaksananya menjahanamkan kepercayaan dan impian Uztaz Azizan.Kesian Uztaz Azizan.Sememangnya telah dinasehati Kerajaan dahulu supaya ditangguhkan dahulu pembangunan KUIN di Kuala Ketil kerana masalah kewangan Kerajaan Negeri tetapi tidak diikuti. Jadinya Mummy jangan salahkan Pentadbir kerana seorang Pentadbir hanya boleh menasehati pembuat dasar."

    ReplyDelete
  5. dekat mana yg politiknya? hangpa tu la yg dok politikkan benda ni. awat kalut sangat nak pindah Mergong dalam masa sebulan, di bulan Ramadhan, sebelum Hari Raya? tak boleh tunggu ka sampai habis sem? org minta tangguh supaya perbincangan dilakukan rasional perpindahan dilakukan, bincang apakah PRO dan KONTRA. Pelik juga zaman PAS dulu ramai yg kata tak ada perbincangan dilakukan sebab apa masa ni lebih kurang ja? Apa bezanya?

    Kemungkinan masalah kewangan timbul, persoalannya adakah sebarang perancangan teliti dilakukan? adakah sebarang Pengurusan Strategik dilakukan KUIN utk melihat SWOT Kuala Ketil? Dalam bisnes tak boleh tgk kemampuan kewangan sedia ada sahaja tetapi perlu ada diversifikasi produk untuk menambahkan kewangan. Banyak Peluang yang lebih besar boleh dilakukan di KUIN, kalau perancangan teliti dilakukan Insyaallah boleh dipertimbangkan. Persoalannya sekarang adakah semua keputusan ini hanya berdasarkan kajian yang sempit semata2, tak melihat secara menyeluruh dan mendalam.

    Kalau kerajaan terdahulu ada masalah, sepatutnya mencari titik penyelesaian bg masalah tersebut supaya maju kedepan, bukannya mengambil cara kebelakang. Inilah masalahnya orang Melayu berniaga, tak nak tgk masa depan, cuma nak selesa, risiko tinggi tak mau, semua nak senang dan mudah. Nampak susah sikit mulalah mengalah. Tapi bila kaum lain maju mulalah bising pasal Ketuanan melayu, bila ada peluang tak nak ambil

    ReplyDelete
  6. Masih lagi belum paham Ahmad Pazil ni..... Bagi kawan2 yang kenai ngan dia ni tolong terang sikit bagi dia paham betoi2.... Macamana tak jadi Politik bila ada campur tangan dengan Adun PAS YB. Md Zuki dengan memberi ucapan semasa demo tersebut. Masa kami buat dulu ada ka panggil Adun BN buat ucapan??? Kami sendiri yang yang buat dan kami sendiri yang demo. Nak terang panjang2 pun tak guna kalau jenis tak paham niiiii....

    ReplyDelete
  7. tak boleh beza ka masalah dalaman KUIN dan masalah KUIN. yg tu masalah hangpa memang la hangpa yg cakap. ni bukan soal masalah pelajar Muamalat ni masalah masa depan KUIN. kami bukannya berjuang atas masalah sempit individu tetapi merangkumi keseluruhan KUIN. jangan sempitkan pemikiran nampak isu perpindahan muamalat hanya melibatkan masalah muamalat sahaja bahkan melibatkan keseluruhan KUIN. kalau Muamalat dipindahkan, apa jadi dengan masa depan KUIN Kuala Ketil?

    ReplyDelete