Labels

Tuesday 4 September 2012

KESEDIHAN UKHUWWAH APABILA SAHABAT SEPERJUANGAN TAHFIZ DISISIH

Menyentuh mengenai cerita sahabat-sahabat tahfiz yang telah ditahan reman selama beberapa hari kerana mempertahankan maqosid syari'ah iaitu pencerobohan harta, lantas dengan takdir apabila si pencuri yang juga adalah penagih dadah tegar dibelasah lalu meninggal dunia di hospital. Kisah ini boleh layari akhbar tempatan seperti SINAR HARIAN (KLIK DI SINI)

Namun apa yang sedihnya mahasaiswa prihatin melihat seolah-olah Majlis Perwakilan Pelajar langsung tak memikirkan hal sahabat-sahabat yang masih bernaung di bawah KUIN walaupun mereka belajar di Maahad Tahfiz Yayasan.

Bukankah di dalam MPM pun ada perwakilan dari kerusi tahfiz yang membuktikan kuatnya hubungan dengan pelajar tahfiz. 

sebahagian mereka memberi sokongan padu kepada 5 OKT
Kalau iya pun MPM tahun ini tak suka berdemo kerana mereka banyak memberi sokongan kepada 5 OKT, tetapi ingat !!!! mereka adalah saudara kita yang teraniya.
 

Mana janji MPM nak bela mahasiswa

Mana janji MPM nak jaga kebajikan mahasiswa

Mana janji MPM nak membantu mahasiswa

Semua janji ini kita aakan dapat lihat dalam kempen pilihanraya kampus , namun selepas pilihanraya , masing-masing menjaga glamourity dan kepentingan sendiri.

malang sungguh kepimpinan yang dilahirkan KUIN ini. Hanya tunduk pada satu kuasa tanpa gagal mengukur bakat dan nilai kepimpinan yang Allah berikan.

Keluarlah dari belenggu ikatan taklid, ikutan, ditarik hidung. Bina prinsip teguh, berani bangun demi mahasiswa. Punya karisma dan nilai kepimpinan terulung.

Turunlah padang. Exco Kebajikan terus hilang. 

Kita nilai sendiri

0 comments:

Post a Comment