Labels

Sunday 24 July 2011

Dua lagi Mahasiswa KUIN di gantung??


GEMPAR..!!  Dataran PRIHATIN,  24 Julai 2011,sesi  second speaker corner bergema lagi menyaksikan Kolej Universiti Insaniah bergegar lagi dengan  laungan keramat berbunyi “hidup - hidup mahasiswa !” dilaungkan oleh lebih sekitar 50 mahasiswa dari kumpulan Mahasiswa Prihatin.

















Sejurus tiba d, kumpulan tersebut berkumpul dan berarak ke medan rapat umum sambil melaungkan “hidup-hidup mahasiswa” dan laungan itu memberi kejutan besar kepada seluruh warga KHAR dan KUO serta disambut oleh kumpulan Pimpinan Bitara.
Menurut sumber yang dilaporkan, kira-kira lebih 100 penyokongPimpinan Bitara berbaju biru berada di tempat rapat umum tersebut bertembung dengan lebih 300 mahasiswa terdiri dari penyokong MP dan LMP yang membawa 'gelombang kuning.'
Dalam pada itu, beberapa insiden kecil telah berlaku dan hampir mencetuskan pergaduhan antara kumpulan Pimpinan Bitara sebaik sahaja kumpulan MP dan LMP tiba di medan rapat umum tersebut.
Menurut saudara Zahar “ kita telah melihat sifat dan perilaku buruk kumpulan mereka (PB) yang dikatakan berpegang dengan nilai bitara, semua mahasiswa boleh menilai mereka yang mengaku kononnya membawa nilai bitara berbanding kumpulan MP dan LMP. Kita yakin dan percaya, mahasiswa UPSI tidak buta untuk menilai kumpulan ini.”


















0 comments:

Post a Comment