Labels

Sunday 12 February 2012

STUDENT POWER HAMPIRI KUIN 5 : KUIN BAKAL TUNDUK DESAKAN MAHASISWA

KUIN tiada pilihan melainkan terpaksa akur dan mengalah dengan kuasa mahasiswa. Walaupun Dato Rektor KUIN beberapa kali didesak untuk memberikan kenyataan rasminya namun masih menutup mulut. Perjuangan mahasiswa KUIN melalui 5 OKT yang dikenakan tindakan gantung ini bakal menyaksikan pihak KUIN terpaksa akur dengan tekanan yang sangat dahsyat daripada pelbagai pihak khususnya daripada bloger, media, rakan politik, ngo daripada pakatan rakyat sendiri.

Antara faktor yang mengundang KUIN akan tunduk dengan desakan kembalikan hak mahasiswa KUIN 5 adlah seperti berikut :
1. KUIN amat takut apabila demo besar besaran telah diumumkan oleh mahasiswa nasional yang akan berlangsung pada 19 Februari ini.
2. KUIN terpaksa akur dengan tekanan politik pakatan rakyat khususnya PAS yang sudah terang menyalahi konsep persefahaman yang disepakati di dalam buku jingga untuk menghapuskan AUKU.
3. Beberapa blog telah mendedahkan maklumat mengenai skandal dan isu isu pentadbiran yang mengheret mahaasiswa yang mendedahkan kelemahan Rektor KUIN Dato Jamil. (FB : gpms kuin, selamatkan Insaniah dan lain lain)
4. KUIN amat takut akan kalah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, kemaluan ini akan menjejaskan reputasi KUIN.
5. KUIN bimbang jika tidak akur dengan desakan mahasawa ini , banyak lagi masalah dalaman membabitkan student akan dibongkarkan.
6. KUIN bimbang masyarakat keseluruhannya akan tahu bahawa majoriti pelajar dan seluruh KUIN tidak suka dengan pentadbiran yang diterajui pada hari ini.
8. Sokokngan pelbagai pihak kepada KUIN 5 akan memberi kesan buruk kepada Negeri Kedah khususnya hampirnya PRU ke 13.
9. Prof Dato Rektor KUIN yang dengar khabar jawatan akan tamat pada bulan 4 ini bimbang jika kemelut KUIN dan AUKU tidak selesai akan memberi kesan kepada jawatan Rektor.
10.KUIN amat gusar akan ada gelombang kebangkitan kali kedua dalam memperjuangkan suara mahasiswa.

'Skuad Prihatin KUIN'
"Mahasiswa bersuara KUIN sejahtera"

0 comments:

Post a Comment