Labels

Sunday 7 October 2012

MARI VOTE "STUDENT UNTUK STUDENT" BUKAN "STUDENT UNTUK PENTADBIRAN KUIN"

MOHD NAIM : BENARKAH BELIAU CALON PENTADBIRAN ?
8 Oktober - STUDENT POWER... STUDENT SAKTI.... laungan keramat ini hampir hilang dalam dunia pelajar KUIN. Mari beramai-ramai semua mahasiswa KUIN turun vote calon yang tidak menyebelahi pihak HEP dan Pentadbiran 

Sangat pelik dan terancang Pilihanraya KUIN tahun ni.Cuba intai  apa yang berlaku di dalam KUIN. Adakah proses penamaan calon dan pembuangan undi PRK tahun 2012 ini adalah satu perancangan dari Pentadbiran KUIN ;
- Tiada promosi dibuat untuk menggalakkan pelajar KUIN berlumba-lumba untuk menjana karisma kepimpinan mereka. Yang ada hanyalah iklan yang ditampal pada papan iklan yang langsung tidak efektif.
- Jika aktiviti lain seperti majlis raya , berbuka puasa , pesta konvo ,pentadbiran boleh buat iklan banner besar digantung sana sini, kenapa kempen PRK KUIN tidak dibuat banner sedemikian.
-Pemakluman tentang PRK kepada pelajar lambat dan terhad seolah-olah macam sengaja tak mahu PRK dijadikan medium mahasiswa menentukan idealisme mahasiswa seperti di IPTA.

CALON PENTADBIRAN DALAM MPM 2013

Mahasiswa Prihatin setelah intipan dibuat mendapati calon Mohd Naim sengaja dinaikkan oleh HEP dengan terancang supaya beliau dilantik sebagai Presiden MPM yang baru bagi memudahkan kerja HEP mengawal kebangkitan pelajar . Ceritanya begini :
- Naim pada asalnya disuruh oleh rakan seperjuangannya untuk masuk bertanding , namun naim acuh tak acuk, sekejap menolak dan sekejap mahu dan akhirnya naim tidak masuk bertanding pada pencalonan  kali pertama.
- Tiba-tiba HEP membuka pula pencalonan kali kedua pada tahun ini apabila terdapat kerusi yang tak penuh. Kenapa pada tahun lalu terdapat kerusi kuliah yang masih ada kekosongan namun tak ada pun pencalonan kali kedua ? kenapa tahun ini tiba-tiba ada pula pencalonan kali kedua ?
- Inilah yang dikatakan perancangan dan strategi. Apabila dibuka kali kedua 'orang-orang' tertentu di dalam HEP telah mencaturkan untuk menaikkan naim sebagai presiden MPM bagi memudahkan tugasan mengawal gerakan pelajar KUIN. Orang-orang tertentu mencadangkan nama naim untuk bertanding sedangkan  sebelum ini naim pernah menolak permintaan rakannya yang meminta untuk naim bertanding.
- Persoalannya kenapa apabila rakan meminta untuk bertanding ditolak naim, namun bila HEP berikan dorongan dan sokongan untuk naim bertanding, terus naim mengisi borang dan menjadi calon PRK KUIN. 
- Kenapa naim dipillih HEP ? Kerana bermula episod isu 5 OKT , naim adalah pemberi maklumat dan banyak bekerjasama untuk menyekat gerakan dan kebangkitan mahasiswa yang ketika itu dipimpin oleh faiz , mantan presiden MPM yang pernah dihukum gantung semester pengajian.
- Jika pembaca tidak percaya , tunggulah keputusan pilihanraya ini. Jika namin menang , sudah barang pasti naim akan diangkat oleh HEP sebagai Presiden MPM yang baru. Inilah yang dikatakan perancangan yang terancang.


HAMBARNYA PRK MENGUNTUNGKAN HEP
Suasana PRK tahun ini amat hambar seolah-olah tiada PRK 2012/2013:
- hari penamaan calon tiada sambuutan hingga kerusi yang dipertandingkan banyak kosong dan calon diiystiharkan menang tanpa bertanding.
-Malam rapat umum , amat lengang seperti tiada apa-apa berlaku di KUIN
- Hari pengundian bilangan pelajar keluar mengundi merosot dan mereka terpaksa dipanggil untuk turun mengundi.

Pentadbiran perlu ingat , jika dahulu skuada prihatin turun berdemo dan membantah hal kebajikan pelajar yang di abaikan. 

Kini apa  yang berlaku adalah SILENT PROTEST tanda mahasiswa sudah muak dengan cara pentadbiran melayan pelajar. cengkaman pentadbiran kepada pelajar tidak membangunnkan pelajar bahkan hanya demi keuntungan pentadbiran sahaja. 

"BIAR PELAJAR MANDOM TIDAK MENGAPA ASAL JANGAN LAWAN DAN KRITIK PENTADBIRAN"

1 comments: