Labels

Saturday 6 October 2012

HEP BUKA PENCALONAN KALI KEDUA HANYA UNTUK NAIKKAN CALON MEREKA "CALON PENTADBIRAN"

BENARKAH INI CALON PENTADBIRAN YANG DIHEBOHKAN DI KALANGAN MAHASISWA. JIKA BENAR JANGAN BIARKAN MAHASISWA DIKONGKONG OLEH PENTADBIRAN DAN HEP

Pilihanraya Kampus KUIN tahun lalu menyaksikan mainan kotor Timbalan Rektor Dr Wan Sulaiman yang mencampuri urusan pemilihan presiden MPM. Dr Wan seolah-olah takut lahirnya orang seperti Faiz dan Aiman, lantas terus memasuki mesyuarat kali pertama MPM tahun lalu bagi memastikan calon pentadbirann menang dan dipilih sebagai Presiden.

Tahun ini taktik yangsama digunakan namun caranya sahaja berbeza. Mellihat kepada sambutan yang hambar terhadap PRK tahun ini bahkan ada pelajar yang langsung tak tahu bahawa ada pencalonan bagi PRK kerana kurangnya publisiiti daripada HEP.

Pada tahun ini, pencalonan dibuka sebanyak dua kali kerana pada pencalonan kali kedua wakil ini 'orang HEP' diarahkan oleh orang-orang akademik dalam HEP untuk bertanding dan memastikan bahawa 'orang pentadbiran' akan terus menerajui kepimpinan pelajar. Oleh itu amat mudahlah HEP untuk menyusun atur dan membuatkan aktiviti mahasiswa seperti kebudak-budakan.

2 comments:

  1. Tulah, saya pun harapkan daripada Skuad Mahasiswa Prihatin agar lebih PRIHATIN UTK AMBK PART DALAM PRK KUIN, BKN HNYA DLM MAYA. Andakan Calon pilihan mahasiswa...

    ReplyDelete