Labels

Friday 27 January 2012

ISU KUIN DAN AUKU : REKTOR KUIN PERLU JAWAB DI MEDIA

Kemelut 5 OKT KUIN semakin memperlihatkan kelemahan diplomasi dan pentadbiran Kolej Universiti Insaniah terhadap mahasiswa di KUIN. Pihak KUIN masih tegar mempertahankan keputusan bagi mengenakan tindakan AUKU kepada pelajarnya walaupun mengahdapi tekanan sengit dan hebat daripada pihak blogger, media dan parti politik.Terbaru seorang tokoh disegani yang juga pakar undang undang dan perlembagaan Malaysia Prof Dr Aziz Bari lantang mengkritik tindakan MB Kedah menyokong AUKU , seolah olah MB Kedah menyokong BN (sila klik untuk lebih lanjut).

Sepatutnya pihak Rektor KUIN perlu memberikan penjelasan kenapa mereka harus dikenakan tindakan tatatertib mengikut kaedah peraturan pelajar KUIN 2007 supaya dapat menutup malu KUIN yang mula dihentam media. Jangan hanya dibiarkan MB Kedah diganyang media dan blogger, bahkan Rektor KUIN tidak mengeluarkan apa apa statement di dlam media untuk menjawab persoalan ini.

Bahkan "Surat Perdamaian" yang telah diberikan 5 OKT tidak diendahkan dan tidak dilayan. Skuad Prihatin amat mengarapkan agar pihak KUIN mengeluarkan kenyataan rasmi dimedia masssa bagi menjawab persoalan dan kecaman peringkat nasional  kepada KUIN.

Skuad Prihatin KUIN
28.01.2012

0 comments:

Post a Comment