Labels

Sunday 14 August 2011

PENTADBIRAN...BOHONG

super market mana ni?


15 ramadhan sudah pun tiba. Kampus Star Gate masih kemurungan. Apa nak jadi pentadbiran Insaniah. Pejabat HEP, bilik pensyarah, dan pejabat-pejabat lain masih tidak kelihatan. Mahasiswa mengalami kesukaran dalam menguruskan hal-hal yang berkaitan pentadbiran. Di kala mahasiswa kalut dengan tugasan, ko-k, program dan sebagainya yang berkaitan rupanya dalam senyap perasan atau tak, pentadbiran Insaniah LEMAH!. HAH! tau takpe, masih ramai yang merungut dengan statement "INI TAK WAJAR". Yuran yang dibayar kepada KUIN tak relevan dengan perkhidmatan yang diberikan kepada mahasiswa. Walaupun ini isu lapuk, tetapi hingga kini masih berlaku. Keras kepala atau sebaliknya, mahasiswa tetap menuntut penjelasan. Mahasiswa Star Gate juga menuntut penjelasan berkenaan yuran pengangkutan yang ghaib. Mahasiswa tahun satu sem pertama tetap membayar yuran pengangkutan, biarpun pengangkutan bagi pelajar di kampus Star Gate tidak diperlukan kerana menghuni di asrama. 

Selain itu menjadi persoalan bagi pihak mahasiswa, pelbagai kes kecurian barangan Insaniah yang berharga ribuan ringgit di kampus ini. *Teringat kes enjin jet negara yang boleh hilang. Konspirasi apakah ini wahai pentadbiran? masih dalam pemerhatian, tapi kes ini memang wujud. So,  jangan suka menabur janji palsu dan cakap besar. Mahasiswa sangat pantang.

Sedar...KUIN yang mega ini telah hilang kepercayaan mahasiswa terhadap pentadbiran. Di sebalik wajah kampus pada laman webnya, majalahnya, dan iklanya kini tertera kepalsuan. Mahasiswa terujah dengan Islam yang hendak dipamerkan oleh KUIN, tetapi pentadbiran gagal dalam pelaksanaannya. Mohon ketulusan pentadbiran dalam menyelesaikan isu ini. No respect without justice. Kami sayangkan Insaniah.

0 comments:

Post a Comment